سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با ولایت زنده ایم
 
قالب وبلاگ

 ترویج خشونت

 به خوبی روشن است که هویت هر اجتماعی بر پایه شخصیت افراد بویژه نوجوانان و جوانانش شکل می گیرد و هر مقدار افراد جامعه مبتلا به صفات خشونت بار باشند، آن جامعه دارای نا آرامی ها و عدم امنیت بیشتری است که به جرأت می توان گفت دیدن فیلم ها و اکشن ها ی خشن بخصوص از نوع هالیوودی، تأثیر بسیاری در تحقق این وضعیت دارد.

  سست شدن بنیان خانواده

خانواده و افراد آن، سهمی بسزا در شکل گیری اجتماع دارند که توجه به این مهم در جوامع اسلامی، منجر به شکل گیری و تحقق تمدن اسلامی می گردد. اما دشمن که به اهمیت این کانون پر مهر (خانواده) به خوبی پی برده است در جهت عفت زدایی از جوامع دینی و اسلامی، دست به تدوین و انتشار فیلم ها و تصاویر مستهجن نموده تا با تبلیغات گسترده دامان همه آحاد جامعه را بگیرد و هرزگی و برهنگی را جایگزین نماید.

  الگوگیری غلط

 از دیگر تلاش های شبکه های ماهواره ای، ایجاد فرهنگ جایگزین به جای فرهنگ ایرانی - اسلامی و ارائه سبک زندگی به مدل غربی و یا الگوهای شرقی نزدیک به غرب می باشد. نشان دادن جلوه خرافی از دین، یکی از نمودهای این شیوه جهت تغییر الگوی فرهنگی جامعه می باشد، که در این الگو افراد ضمن حفظ وابستگی های دینی و اعتقادی، با دین و فرهنگ اصیل فاصله گرفته و بیگانه می شوند.

 دخالت سیاسی

یکی دیگر از آسیب هایی که جامعه ما با ورود ماهواره به خانه ها به آن دچار شده است، دخالت سیاسی قدرتهای بیگانه در امور داخلی کشور می باشد. این قدرتها با راه اندازی شبکه هایی که علی الظاهر دارند سعی می کنند خیلی بیطرفانه واقعیت های رخداده را به اطلاع بینندگان بی خبر و در سانسور قرار گرفته داخلی برسانند، خیلی زیرکانه اخبار و اطلاعات را جهت دهی نموده و خواسته های خویش را به مخاطبین القاء نموده و حتی گاهی پا را فراتر از این گذاشته و مستقیما از مخاطبینشان می خواهند که به مبارزه با نظام مقدس جمهوری اسلامی بپردازند.

  برخی از شبکه های ماهواره ای نیز به شایعه سازی، ایجاد فضای بدبینی و کاهش اعتماد اجتماعی در جامعه مشغولند که صد البته بودجه آنها نیز از طرف سازمان سیا و نهادهای مشابه آن تامین می شود.

 مخدوش شدن فرهنگ دینی

 دشمن از هر وسیله و رسانه ای برای مورد حمله قرار دادن فرهنگ مسلمانان بهره برداری می کند و ماهواره نیز یکی از این وسیله ها و رسانه هاست.

  در سال های اخیر شبکه های ماهواره ای راه اندازی شده توسط دولت های غربی، تلاش فراوانی نموده اند تا با انواع روش ها فرهنگ دینی جامعه ما را زیر سوال ببرند و این حربه را گاهی با ایجاد شبهه، گاهی با تحقیر، گاهی با تخریب اساس مذهب، گاهی با سخت جلوه دادن اعمال مذهبی و گاهی نیز با ناکارآمدی دین اسلام، پیش می برند.

  این شبکه ها هیچ ابائی ندارند که حتی خیلی آشکارا به مقدسات مردم توهین نموده یا آنها را مسخره نمایند. و متأسفانه باید گفت که این خصومت ها گاهی اوقات تأثیرگذار نیز هست و در مواردی شاهدیم که افراد کم اطلاع و حتی باسواد و تحصیلکرده در دام این شبکه ها گرفتار شده و شبهه های ترویج شده را تکرار نموده و با ادعاهایی همچون روشنفکری، افراد اصیل و دارای فرهنگ دینی را عقب مانده می خوانند.

  ناگفته نماند موارد مطرح شده گرچه در برخی از مواضع با یکدیگر تداخل دارند اما به جهت اهمیتشان، به طور جداگانه ذکر گردیده اند.

  منبع:جام نیوز


[ پنج شنبه 93/8/29 ] [ 9:35 عصر ] [ فارا ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

پیر ما گفت که جنگ است قلم بردارید...
موضوعات وب
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 6
کل بازدیدها: 55606