با ولایت زنده ایم
|
وقتی نگاهی به گذشته میکنیم و شاهد راهپیماییها و شرکت در مراسمات مذهبی سیاسی کشور مان هستیم،مشاهده میکنیم جمع کثیری از افراد شرکت کننده در این مراسمات کسانی هستند که در سطح شهر به خصوص شهر تهران کمتر به چشممان می آیند. وقتی در تظاهرات 9 دی که حزب اللهیها ساندیس خور لقب گرفتند را ببینید، وقتی راهپیمایی همان سال در22 بهمن را به یاد آورید این مسئله کاملا مشهود و عیان می باشد. اینها از کجا آمده اند؟!!!! چرا کمتر در سطح شهرمان این افراد را میبینیم؟ قبل از اینکه این جواب را بدهم یا کسی به این سئوال جوابی بدهد لازم است به اتفاقی مهم که در تاکسی برایم رخ داده بود را برای شما بازگو کنم: پل گیشا 6?8?89 ساعت 3 بعد از ظهر منتظر تاکسی بودم تا به سمت انقلاب بروم مدت زیادی نبود در انتظار بودم که یک ون جلوم ترمز زد که انقلاب میرفت سوارشدم. کنارم جوونی نشسته بود. به محض دیدن من گفت: خدا رو شکر تو این شهر تهران چهره ای جدید دیدیم . من نگاهی به جوون کردم مشخص بود از شهرستان اومده بود و معلوم بود یا برای کار اومده یا برای درس. ولی از لحن و چهرش فهمیدم شیشه خورده داره . گفتم منظورت از جدید چیه؟ منظورت کیه؟ جوون باز گفت یعنی تیپ مثل شما خیلی کم هستن. کم تو تهران این جور قیافه ها میبینم، ریش بذارن از نظام حمایت کنن و…… منم که از این حرف جا خوردم ،تو فکر رفتم. تو ذهنم نگاهی کلی به سیمای شهر انداختم و مرور کردم دیدم راست میگه همینطوره نگاهی به پارکها کردم دیدم حزب اللهی پیدا نمیشه نگاهی به پاساژها کردم دیدم نه، موردی نمیبینم. نگاهی به مراکز تفریحی کردم و دیدم نه. اما یاد راهپیماییها و نمازهای جمعه وهیئات مذهبی افتادم و به جوون گفتم: میخوای تیپ مثل ماهارو ببینی؟ برو عکسها و فیلمهای راهپیماییها رو ببین به وجود ما پی خواهی برد. میخوای جمعیت رو ببینی برو جمعه ها دانشگاه تهران تا نماز جمعه تهران رو ببینی وهمچنین هیئت های حاج منصور تو مسجد ارک تا از دیدن ما خسته شی و یا منتظر راهپیمایی میلیونی ماها باش تا دلت برا جوونای ژیگول پیگول تنگ بشه. این قسمتی از صحبتهای من با یه آدم مخالف بود که برای شما نوشتم. این بحث با اون جوون هر چند خیلی کوتاه بود و فرد خودش رو خیلی زود جمع و جور کرد ولی یه حقیقتی رو باید قبول کرد که جوون مخالف به اون اشاره کرد و من در اینجا به اون اعتراف میکنم: واقعا این امت حزب الله در طول روز کجا هستند؟ چرا در پارکها انگشت شماری از مذهبیها حضور دارند؟چرا در پاساژهای تجاری حضوری از آنها نمیبینیم و چرا…؟ اگه به زندگی یکی مثل خودمون نگاهی بیندازیم و ا زصبح تا شب اون رو مرور کنیم خواهیم دید از خواب که بیدار میشیم بعد نماز صبح نمیخوابیم تا بین الطلوعین بتونیم قرآنی تلاوت کنیم و سپس آماده میشیم برای کار و ساعت 4 که از سر کار بر میگردیم استراحتی میکنیم و بعدش خودمون رو برای نماز عشا آماده میکنیم بعد نماز یکی دو ساعت مناجات خانوادگی و سپس اگه نیاز باشه مطالعه میکنیم و بعد تلویزیون رو روشن میکنیم وشروع به دیدن اخبار و دیدن سریال مشغول میشیم بعد از اون هم میگیریم میخوابیم تا روز از نو و روزی از نو. اگه بخواهیم پاساژی بریم چه برای خرید و چه برای نمایش سریع میریم پاساژ مهستان رو انتخاب میکنیم و سی دی های مذهبی و مداحی میخریم و سریع برمیگردیم خونمون تا فساد چون خرچنگی ما رو نگیره. اگه جایی برای تفریح بخواهیم بریم، به دلیل وضع بد جامعه و برا اینکه فساد ماهارو چون مار افعی نبلعه،با بچه مون میریم حیاط خونمون تا اونجا به دوراز هرگونه فساد تفریح و استراحتی سالم داشته باشند . برا اینکه بخواهیم سفارش پیامبر رو درباره ورزش شنا عملی کنیم، تو همون حیاط یه لگن بزرگ آب میکنیم و میریم تو لگن!!! و همونجا به بچمون شنا یاد میدیم برا اینکه رفقامون رو ببینیم با هم تو پایگاه بسیج قرار میذازیم. و دیگر هیچ حالا فهمیدید چرا مخالفان همیشه میگن راهپیماییهای سیاسی مذهبی در تهران دروغه؟ فهمیدید چرا میگن:اینها از شهرستانها اتوبوس اتوبوس آدم میارن تا در راهپیماییها شرکت کنن؟ و ادعا میکنن در عکسهای راهپیماییها با فوتوشاپ آدم میسازند؟ این ایرادی بزرگ است که همه ما دچار آن شده ایم و و دچارش هستیم و باید قبول کنیم اگر دشمن تعداد ما را کم جلوه میدهد ایراد از خودمان است. وقتی استکبار در راهپیماییها، جمعیت میلیونی را میبیند آن را لشکر کشی از شهرهای دیگر به تهران آن هم برای خوردن ساندیس جلوه میدهد. همه گول این را خورده ایم که به پارکها نرویم چون در آن فساد است به پاساژها نرویم چون در آن دختر بازی میشود به استخر نرویم چون….. همین جا یاد سخنرانی حجت الاسلام قرائتی در مسجدالنبی شهرک قدس در سال 1375 افتادم که میگفت: باید حز ب اللهیا خودشون رو در معرض دید قرار بدهند حتی ایشان میگفتند باید دیوار مسجد شیشه ای باشد تا از بیرون به نماز خواندن تظاهر شود چطور زنی که آرایش میکند خود را در معرض دید قرار میدهد چطور کفش را در پشت ویترین مغازه ها در معرض دید قرار میدهند ما هم باید خودمان را در معرض دید قرار دهیم. این سخنان آقای قرائتی درباره تظاهر به نماز بود که ما میتوانیم آن را در همین راستا برای امور دیگر اجرا کنیم و فقط برای تظاهر آماده راهپیمایی سیاسی مذهبی، نباشیم بلکه حضور خود را در پارکها، سطح شهر، پاساژها،اماکن دیدنی-تاریخی،تفریحی و.. نشان دهیم، تا کسی دیگر نگوید در تهران آدم مذهبی نیست. دیگر کسی نگوید حزب اللهیا افسرده هستند و گوشه خانه هایشان مینشینند.و از همه مهمتر کسی نپرسد حزب اللهی ها روزهای عادی کجا هستند!! [ چهارشنبه 93/4/18 ] [ 10:34 صبح ] [ فارا ]
[ نظر ]
در زیارت عاشورا ما حدود 30 سلام و 60 لعن داریم و این یعنی اهمیت دشمن شناسی در برابر دوست شناسی. چرا که اگر دشمن را به دوستان نشناسانیم، اتفاقات صدر اسلام تکرار می شود چه بسا که دوستان تبدیل به دشمن شوند. “به گزارش «پایگاه خبری تحلیلی رئیس جمهور ما»؛ نقش یهود در واقعه خونین کربلا”، در شصت وهفتمین نشست از سلسله نشست های ماهانه فرهنگ مهدوی بررسی شد. در این نشست که با استقبال جمع بزرگی ازخانواده موعودی روبه رو شد، در ابتدا اسماعیل شفیعی سروستانی مدیرمسئول موسسه فرهنگی موعود با عرض تسلیت فرارسیدن محرم الحرام وعزای حسینی به حاضران بیان کرد:... در این نشست که با استقبال جمع بزرگی ازخانواده موعودی روبه رو شد، در ابتدا اسماعیل شفیعی سروستانی مدیرمسئول موسسه فرهنگی موعود با عرض تسلیت فرارسیدن محرم الحرام وعزای حسینی به حاضران بیان کرد: مناسبت های مختلف مذهبی یک از پی دیگری می ایند و می گذرند، اما معمولا در خصوص این مناسبت ها غفلت صورت می گیرد. نسبت میان این ایام ویژه مانند رمضان، قربان، غدیر و محرم و...شناسایی وکشف نمی شود .هریک جدا ازهم فرض می شود وتنها به بزرگداشت انها مشغول شده به سورویاسوگ می نشینیم .و همین امر باعث بروز انفعال وگم کردن زنجیره حوادث می شود. وی افزود: علت اصلی انفعال ما مسلمانان به این برمی گردد که از "تقدیر کلی و نقشه الهی" درباره آمد و شد انسان در زمین بی خبریم، یا درباره آن سکوت می کنیم و این غفلتِ مردم ناشی از غفلتِ صاحبان قلم و وعظ وخطابه نیز هست. به همین دلیل عموم مردم بدون اینکه متوجه ومتذکر مسیر اصلی شوند فقط درگیر صورت حوادث می شوند و با ایمانی سطحی از دنیا می روند. در حالی که بر اساس روایات نقشه وتقدیرکلی الهی معلوم شده وبه همراه میراث همه انبیاء واوصیاء الهی دست به دست منتقل شده است تا به دست پیامبر آخرین که کامل کننده دین است رسیده. و در نهایت باواسطه وازمسیر اوصیای الهی به آخرین وصی پیامبر اخرالزمان که برپا کننده حکومت جهانی صالحان است می رسد. شفیعی سروستانی که سالها سابقه پژوهش با موضوع مهدویت و دشمن شناسی را دارد، با تاکید بر این نکته که درواقع موسس دین اسلام حضرت ابراهیم خلیل الرحمان - علیه السلام- می باشد.درگام دوم بابعثت نبی اکرم صلی الله علیه واله اسلام تمام قد شکوفا وبه ظهور رسید. شفیعی سروستانی افزود: در زمان حضرت ابراهیم علیه السلام نقشه کلی الهی درباره اینده بشریت تا فصل ظهوروتاسیس دولت جهانی صالحان بیان شد و با چند عمل وحرکت پایه های اولیه ان بنا نهاده شدوبه یادگار ماند اما درهمین مقطع ازتاریخ با دسیسه وتحریف یهود روبروشد. ماجرای ذبح حضرت اسماعیل یک نقطه کلیدی در شناسایی و تحلیل وضع گذشته وموجود است. اما یهود با هدف منحرف کردن این نقشه کلی الهی، موضوع ذبح راازجناب اسماعیل به حضرت اسحاق (ع) منتسب کردند. نکته دوم این است که واقعه ذبح به استناد منابع و متون درمنا و در سرزمین مکه رخ می دهد، اما یهود با تحریف این موضوع دوم محل واقعه را در بیت المقدس اعلام کردند. در آن عصر,حضرت اسماعیل (ع) درمسجدالحرام ودر حجر اسماعیل دفن شدند تا قطب حکومت جهانی بنی اسماعیلی مشخص شود. اما می بینیم که در گوش نسل در نسل بنی اسراییل خوانده می شود که مرکزحکومت جهانی اورشلیم وقربانگاه معبد سلیمان است.ازاین رو وبه قصد تاسیس حکومت جهانی ظالمانه بنی اسراییلی سعی دربازسازی معبد اورشلیم می شود ومقدمات نبرد آرمگدون فراهم می اید و سایر مسائلی که امروز مسیحیت و یهودیت صهیونیستی درباره اش تلاش می کنندو بر آن تاکید دارند. ایشان دربخشی دیگر بیان داشت: مدیر مسئول موسسه موعود گفت: آنچه امروز در خاورمیانه، در سوریه و فلسطین شاهد هستیم چیزی جدای از این نقشه ی محرف بنی اسرائیل نیست. بنی اسرائیل سعی می کند با غصب موقعیت ها ی بنی اسماعیل, مسیر تاریخ را عوض کنند و از غفلت های مسلمانان در برهه های مختلف تاریخ نهایت بهره را ببرند. وی در خاتمه تاکید کرد: اگر عید قربان و غدیر و ایام محرم باعث تذکر نشود و راز شهادت امام حسین (ع) افشا نشود، این مراسم ها چیزی جز استخوان سبک کردن و بیان خواسته های کوچک نیست. در واقعه ی عاشورا یزید اصل نیست. او فقط یک عمله ی ظلمه است و باید دنبال عامل اصلی واقعه عاشورا گشت وردعمل انان رادرطول تاریخ کشف کرد. در امتداد نشست حجتالاسلام و المسلمین منصوریان دامغانی پژوهشگر تاریخ اسلام سخنرانی فرمودند: منصوریان دامغانی در ابتدای سخنانش به سه نظر عمده در خصوص نقش یهود در وقایع صدر اسلام اشاره کرد و گفت: عده ای هستند که نقش یهود را در حوادث بی تاثیر می دانند، دسته دوم آنهایی هستند که برای یهود نقش جزئی قائل اند و دسته سوم که بر اساس آیات و روایات ریشه اصلی خیانت ها و جنایت های صدر اسلام را ناشی از انحرافات یهود می دانند. وی با حائز اهمیت دانستن نقش یهود در حوادث صدر اسلام بیان کرد: برای بررسی این موضوع حداقل 200 جلسه گفتگو لازم است. این پژوهشگر تاریخ اسلام ادامه داد: از واقعه غدیر خم و بیعت کردن مسلمین با حضرت علی (ع) تا غصب خلافت حدود 70 روز فاصله وجود دارد. معمولا مباحث غصب خلافت محدود می شود به رقابت های قبیله ای و حسادت چند نفر خاص، اما در خصوص جامعه و سکوت آنها چه می توان گفت؟ آیا این انقلاب فکری که در مردم واقع شد بی دلیل بود؟ وی به واقع شدن ماجرا وفرمان منع حدیث پس از رحلت نبی اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: این منع حدیث برای تمامی اشخاص نبود، و کسانی که سوگیری ضد علوی داشتند آزاد بودند. کسانی چون کعب الاحرار و ابوحریره که یهودی الاصل بودند راویان حدیث می شوند و حدود 6000 حدیث از ابوحریره نقل می شود در حالی که بر اساس برخی روایات ابوحریره اصلا پیامبر را درک نکرده بود. وی با اشاره به ریشه دشمنی هابه حدیثی از امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: «در روز عاشورا امام حسین در خطبه ای بیان می دارند: می دانید منشأ این جنگ داخلی چیست؟ می دانید چه کسی شما را وادار کرده که این آتش مشتعل را شعله ور کنید؟ کسی که دشمن مشترک من و شماست «و حششتم علینا نار الفتن التی خبأها عدوّکم و عدوّنا»(فرمود: الان شما باد می زنید به آتش فتنه که این آتش را دشمن مشترک من و شما ایجاد کرده.) منصوریان دامغانی در ادامه گفت: حال این دشمن کیست؟ معمولا دشمن اصلی در ذهن ما یزید ترسیم می شود در حالی که ما در زیارت عاشورا اینگونه می خوانیم: اللهم خص انت اول ظالم باللعن منی و ابدا به اولا ثم الثانی و الثالث و الرابع اللهم العن یزید خامسا و العن عبید الله بن زیاد وابن مرجانة و عمر بن سعد و ... اینجاست که می بینیم یزید نفر پنجم لعن است و «اول ظالم» با تمام ظالمان متفاوت است. ما باید به این کلید واژه های قرآنی و ادعیه دقت کنیم. در زیارت عاشورا ما حدود 30 سلام و 60 لعن داریم و این یعنی اهمیت دشمن شناسی در برابر دوست شناسی. چرا که اگر دشمن را به دوستان نشناسانیم، اتفاقات صدر اسلام تکرار می شود چه بسا که دوستان تبدیل به دشمن شوند. وی افزود: بخش بعدی زیارت عاشورا, تصویر کردن عظمت واقعه عاشوراست و فقره سوم، لعن است که در آن دشمن شناسی آغاز می شود. در این بخش 4 گروه لعن می شوند: 1- فلعن الله امة اسست اساس الظلم و الجور علیکم اهلالبیت: امت در لغت عربی به معنی سازمانی است که امام و رهبر دارد. کوفه چون امت نبود و ولایت نداشت، مورد سوء استفاده قرار گرفت و تا آخر تاریخ درمیان هر امتی که ولی و رهبر نداشته باشد همین اتفاق برایش می افتد. وی افزود: در قرآن دشمنان مسلمانان بارها معرفی شده اند. گروه اول مشرکان، گروه دوم منافقان و گروه سوم یهود و نصاری هستند. اگر دقت کنیم می بینیم که حدود یک ششم از آیات قرآن به بنی اسرائیل اختصاص دارد و این تاکید ناشی از میزان ضربه زننده بودن این دشمن است که باید مورد توجه قرار گیرد. و غفلت اصلی نیز از همین نقطه است. منافقان در واقع پیاده نظام این گروه هستند و در صدر اسلام نیز ضربات اصلی از توطئه های یهود و نصاری به دین وارد شد. د [ شنبه 93/4/14 ] [ 3:9 عصر ] [ فارا ]
[ نظر ]
|
|
[ فالب وبلاگ : وبلاگ اسکین ] [ Weblog Themes By : weblog skin ] |